Haku

Ajankohtaista

Suodata / Sisältö:

Suodata /  Vuosi:

Tutustu

FINE 50 vuotta – juhlavuoden sisällöt

Lue, katso ja kuuntele: vähän historiaa, paljon tätä päivää sekä kiinnostavia ajatuksia tulevaisuudesta. Artikkeleita ja podcasteja näillä sivuilla.

Uutiset

Kotivakuutusasiat ja huijaukset näkyivät FINEssä eniten viime vuonna

FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvontaan otettiin vakuutus-, pankki- ja sijoitusasioissa vuoden 2022 aikana yhteyttä noin 9 000 kertaa. Eniten kysyttiin kotivakuutuksiin, lähinnä vahingon korvattavuuteen ja vesivahinkoihin liittyvistä asioista. Pankkiasioissa huijauksiin liittyneiden tapausten määrä jatkoi edelleen kasvuaan.

Uutiset

Kuka korvaa, jos liukastut?

Kuka korvaa, jos liukastut jäällä ja kolhit itsesi astetta vakavampiin vammoihin? Menetätkö oikeuden korvauksiin, jos valitsit väärät kengät roskienvientireissulle? IhanFINE-podcastin uudessa jaksossa puhutaan siitä, mitä liukastumisista ja niiden aiheuttamista harmeista olisi hyvä tietää.

Tiedotteet

Asiakkaita huijataan verkkopankilta näyttäville valesivustoille

Huijaustapauksiin liittyvien yhteydenottojen määrä FINEen on lähes kaksinkertaistunut edelliseen vuoteen verrattuna. Suurin osa tapauksista ja niiden selvittelystä liittyy asiakkaan erehdyttämiseen pankin verkkopankilta näyttäville huijaussivuille. Yhteydenottoja on tullut kaikkiaan 450, joista suurin osa on käsitelty neuvonnassa ja noin 100 on saatettu riita-asiana Pankkilautakunnan käsiteltäväksi.

Uutiset

IhanFINE-podcast: Kuinka tunnistaa nettihuijaus?

Huijattiinko sinua nettikirpputorilla? Tunnistatko verkkohuijauksen vaarattomasta viestistä? IhanFINE-podcastin toisen tuotantokauden ensimmäisessä jaksossa puhutaan siitä, miten nettihuijausyritykset voi tunnistaa ja miten tulee toimia, jos joutuu huijatuksi. Juontaja Kati Tammensolan vieraana on FINEn asiantuntija Sasu Heino, joka on perehtynyt erityisesti nettihuijauksiin ja niiden korvauskäytäntöihin.

Uutiset

Anu Koskenvuo FINEn uudeksi toimitusjohtajaksi

FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan uudeksi toimitusjohtajaksi on valittu OTK, VT Anu Koskenvuo. Hän aloittaa toimitusjohtajan tehtävässä 23.1.2023. Koskenvuolla on pitkä kokemus monipuolisista vahinkovakuuttamisen asiantuntija- ja johtotehtävistä. Koskenvuo siirtyy FINEen Aktia Henkivakuutus Oy:n operatiivisen johtajan tehtävästä, missä hän on kerryttänyt kokemusta myös henkivakuuttamisesta sekä pankki-, säästö- ja sijoituspalveluista.

Uutiset

Kuultua, kysyttyä ja selvitettyä – neuvonnan nostot

Seuraa näiltä sivuilta päivittäisiä nostoja asiakkaiden kysymyksistä vastauksineen. Mukana on kiinnostavia, erilaisia, ajankohtaisia ja haastaviakin kysymyksiä jokaiselle arkipäivälle jouluun saakka.

Uutiset

Ensimmäisen vakuutuksen hankinta – mitä, mistä, kuinka ja mitä varten?

Mopon vakuutus, kotivakuutus opiskelijalle, matkavakuutus reissuun? Nuorten ensimmäiset vakuutukset liittyvät tyypillisesti mopon tai auton hankintaan, uuteen omaan kotiin tai opiskelija-asuntoon muuttoon tai matkailuun.

Uutiset

Digipalvelujen rinnalle tarvitaan ihmiskontakti – FINE peräänkuuluttaa toimivaa puhelinpalvelua

Jopa 400 000* suomalaisen arvioidaan olevan digisyrjäytymisvaarassa. Lisäksi digipalvelut aiheuttavat päänvaivaa myös digitaitoisille, etenkin ongelmatilanteissa. FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvonnan mielestä hyvin toimivien digipalveluiden rinnalla pitää edelleen kehittää puhelinpalvelua ja sen joustavaa saatavuutta.

Uutiset

Ennakoi raha-asioiden hoitoa ja edunvalvontaa jo tänään

Oletko koskaan miettinyt kuka hoitaa raha-asioitasi ja päättää puolestasi silloin, kun et enää itse kykene siihen? Etsitkö keinoja hoitaa ikääntyvien vanhempiesi pankkiasioita tai hoidatko näitä asioita jo jonkun toisen puolesta? Näiden asioiden pohtiminen kannattaa monestakin syystä. Tässä kuusi tärkeintä.

Uutiset

Diginatiivit vai diginaiivit? Aikamme osaamisvaatimukset koettelevat meitä kaikkia

Vaikka digipalveluiden käyttö on Suomessa korkealla tasolla, digilukutaidossa on parantamisen varaa. ”Digisyrjäytymisen uhka koskee meitä kaikkia”, sanoo seminaarissamme puhunut Petteri Järvinen.

Tiedotteet

Phishing-tapausten määrä jatkaa kasvuaan – asiakkaan huolellisuus puntarissa

Huijatuksi tai verkkourkinnan kohteeksi joutuneita asiakkaita soittaa FINE Vakuutus- ja rahoitusneuvontaan joka päivä. Vaikka monet yhteydenotot selviävät jo neuvonnassa, on riitojen määrä asiakkaan ja pankin välillä kaksinkertaistunut edelliseen vuoteen verrattuna. Ratkaisevaa huijaustapausten lopputulosten ja pankin mahdollisen korvausvastuun kannalta on asiakkaan oma huolellisuus kortti- ja pankkitunnustietojensa säilyttämisessä ja käyttämisessä.

Pystyäksesi käyttämään chattia on teidän hyväksyttävä markkinointievästeet

Muuta evästeasetuksia