Haku

Millaista asiakkaansuojaa jatkossa tarvitaan?

Olen saanut aloittaa FINEn toimitusjohtajana tilanteessa, jossa neuvonta- ja riidanratkaisutoimintamme ovat esimerkillisessä tilassa. Elämme vahvasti digitalisaation aikakautta, jossa koko finanssiala ja sen asiakkaat ovat jatkuvien muutosten edessä. Sääntely lisääntyy ja monimutkaistuu entisestään, myös työn tekeminen ja asiakkaiden kohtaaminen muuttuvat. Perinteinen finanssiala on saanut ja tulee saamaan rinnalleen aivan uudenlaista kilpailua ja asiakkaat erilaisia vaihtoehtoja. Kohtaamme kysymyksen siitä, millaista asiakkaansuojaa jatkossa tarvitaan, entä mitkä ovat niitä sopimussuhteita, joissa asiakas tarvitsee suojaa?

 

Muuttuvassa toimintaympäristössä FINEn rooli asiakkaan oikeuksien toteutumisen ja finanssialan hyvien käytänteiden edistäjänä puoltaa vahvasti paikkaansa. Saamme päivittäisissä asiakaskohtaamisissa tietoa asiakkaiden kysymyksistä ja ongelmista – tämä toimii jatkossakin tehokkaana peilinä ja palautekanavana paitsi palveluntarjoajien myös viranomaisten suuntaan. Asiakkaiden kyky ymmärtää hankkimiaan finanssipalveluja ja niiden sisältöä on entistäkin tärkeämpää, myös talousosaamisen merkitys korostuu. FINEn tehtävä asiakkaiden neuvojana on erinomainen väylä taloustietämyksen kasvattamiseen ja aktiiviseen osallistumiseen talousosaamisen parantamisessa eri asiakasryhmien keskuudessa.

 

Lämpimät kiitokseni edeltäjälleni Irene Luukkoselle vielä kerran, samoin eläkkeelle jääneelle johtaja Erik Sirénille. Sain johdettavakseni toimivan ja arvostetun organisaation, jonka henkilökunta on sitoutunutta ja motivoitunutta. Yhdessä jatkamme FINElle annetun tehtävän toteuttamista ja valmistaudumme osaltamme kohtaamaan ja ennakoimaan edessä olevia toimintaympäristön muutoksia.

 

Elli Reunanen

Toimitusjohtaja

Lähetys epäonnistui. Tarkista, että täytit vaaditut kentät.

Palaute julkaisusta

Voit auttaa meitä kehittämään oppaidemme sisältöjä antamalla palautteesi

Kiitos!