Haku

Uusia vakuutusasiantuntijoita

Jenni-Maria Pippola, mikä sai sinut hakemaan FINEen töihin?

Olen työskennellyt vakuutusyhtiössä korvauslakimiehenä, jossa osana työtehtäviäni vastasin FINEltä tulleisiin vastinepyyntöihin. FINEn ratkaisutietokanta oli jo tuolloin minulla jokapäiväisessä käytössä. Arvostan fineläisten asiantuntemusta suuresti ja kun tilaisuus tuli, en epäröinyt hetkeäkään. Halusin päästä näkemään vakuutusalaa laajemmin ja osallistua myös sen kehittämiseen.

Mitä teet FINEssä?

Työskentelen vakuutusasiantuntijana. Pääpaino työtehtävissäni on neuvonnan puolella, jossa annan asiakkaille neuvontaa niin puhelimessa kuin kirjallisestikin. Tällä hetkellä neuvon koti-, kasko-, eläin-, oikeusturva- ja esinevahinkoihin liittyvissä vastuuvakuutus asioissa. Lisäksi toimin esittelijänä toimistoriidanratkaisussa ja olen päässyt myös Vakuutuslautakunnan III-jaoston kokouksiin esittelemään tapauksia.

Mitkä asiat työssäsi haastavat tai palkitsevat sinua?

Asiakkaat kysyvät neuvonnastamme hyvin erilaisia kysymyksiä. Kysymykset voivat liittyä esimerkiksi vakuutusmaksuihin, vakuutussopimuksen tekemiseen tai asiakkaalle sattuneeseen vahinkoasiaan. On sekä haastavaa että mielenkiintoista laajentaa omaa osaamistaan myös vahinkoasioiden ulkopuolelle. Lisäksi eläin- ja kaskovakuutusasiat ovat minulle täysin uusia vakuutuslajeja, ja on ollut hienoa saada opetella myös niihin liittyviä asioita. Minulle tulee aina tosi hyvä mieli, kun olen pystynyt auttamaan asiakasta hänen asiassaan. Vaikka asiakas olisi saanut vakuutusyhtiöltä kielteisen korvauspäätöksen vahinkoasiassaan ja kertoisin asiakkaalle, että näkemykseni mukaan päätös on mennyt vakuutusehtojen mukaisesti, on asiakas usein silti iloinen siitä, että hän sai vielä keskustella asiasta.

Mitä odotat FINEssä työskentelyltä?

Odotan innolla oman osaamiseni laajentamista ja uusien asioiden oppimista. Keskustelut kollegoiden kanssa ovat olleet jo tähän mennessä antoisia ja ne ovat tuoneet ajatteluuni uusia näkökulmia. Odotan innolla, että pääsemme vielä enemmän keskustelemaan myös kasvotusten toimistolla!

 

Riina Paasikoski, mikä sai sinut hakemaan FINEen töihin?

Olen työskennellyt vakuutusalalla vuodesta 2015 erityisesti vakuutusten korvauspäätösten parissa. Olen edustanut vakuutuksenottajia ja kokenut tärkeäksi, että he saavat laadukkaat korvauspäätökset ja asianmukaiset vakuutuskorvaukset. Oikeudenmukaisuus ja uuden tiedon etsiminen ovat keskeisiä arvojani. FINE on itselleni edustanut alusta lähtien korkeatasoista asiantuntijaorganisaatiota, joka edistää hyvää vakuutustapaa ja ennakoitavaa korvauskäytäntöä. Olen jo pitkään käyttänyt FINEn monipuolista ratkaisutietokantaa ja vakuutusoppaista aktiivisesti. Kun FINEssä avautui vakuutusasiantuntijan paikka, ilahduin mahdollisuudesta päästä mukaan kehittämään vakuutusalaa yhdessä muiden huippuasiantuntijoiden kanssa.

Mitä teet FINEssä?

Tehtäväkuvani on monipuolinen. Neuvontapäivinä olen asiakkaiden tavoitettavissa puhelimitse ja chatin välityksellä. Puhelinneuvonnan lisäksi käsittelen kirjalliseen neuvontaan tulleita vakuutuskysymyksiä. Asioin asiakkaiden kanssa paljon sähköpostitse. Tällä hetkellä käsittelen vakuutuslajeista pääasiassa auto- ja liikennevakuutuksia, koti- ja yritysvakuutuksia, sekä vastuu- (esinevahinkojen osalta) ja oikeusturvavakuutuksia. Esittelen samoissa vakuutuslajeissa myös ns. riita-asioita, joista annamme ratkaisusuosituksia. Tiukan asiasisällön ohella osallistun Hupityöryhmään, jossa organisoimme henkilöstön virkistys- ja työhyvinvointitapahtumia.

Mitkä asiat työssäsi haastavat tai palkitsevat sinua?

Haastavaa on ratkaisija-ajattelun omaksuminen ja kaiken uuden tiedon ja käytänteiden sisäistäminen. FINEn asiantuntijoilla on hyvin laaja osaaminen ja paljon hiljaista tietoa. On todella hienoa, kun ihmiset ovat niin innostuneita vaikeistakin kysymyksistä ja jakavat tietoa mielellään. Mielestäni ihan parasta onkin juuri mahdollisuus kollegiaalisuuteen. Itseäni palkitsee erityisesti uudet oivallukset. Ja olen aina iloinen, kun olen saanut autettua asiakasta. Vaikka aina vastaus ei voi olla sitä, mitä asiakas toivoo, niin ainakin esimerkiksi korvauspäätöksen taustalla olevia ehtoja saa avattua asiakkaalle, ja hänen voi olla helpompi hyväksyä vakuutusyhtiön päätös.

Mitä odotat FINEssä työskentelyltä?

Uuden oppimista ja oman ammattitaidon nostamista uudelle tasolle. Hienoja asiakaskokemuksia ja onnistumisia yhdessä mahtavien kollegojen kanssa. Vaikuttamista vakuutusalan kehittämisen eteen. Tässä tuntee tekevänsä merkityksellistä työtä.

Lähetys epäonnistui. Tarkista, että täytit vaaditut kentät.

Palaute julkaisusta

Voit auttaa meitä kehittämään oppaidemme sisältöjä antamalla palautteesi

Kiitos!