Uutiskirje - FINE-webinaari: Pinnalla neuvonnassa 2021, uutisia digihaasteista vakuutusvilppiin
ma 8. marraskuuta 2021 14.17.18
Ilmoittaudu FINEn joulukuun webinaariin: Pinnalla neuvonnassa 2021.
|
Marraskuu 2021 |
Jos luet viestin mieluummin selaimella, klikkaa tästä
|
|
|
Seminaari: FINE - Neuvontaa ja riidanratkaisua 50 vuotta
Ensi keskiviikon seminaarimme on täynnä. Voit kuitenkin seurata ohjelmaa striimin välityksellä 10.11.2021 kelo 14.00 - 16.15.
Katso tarkempi ohjelma ja ilmoittautuminen striimin seurantaan täältä » |
|
|
|
Läheisten digiasioinnin haasteet ja kuinka ne ratkaistaan?
Digi- ja mobiilipalveluiden on tarkoitus tehdä päivittäisestä asioinnista ja raha-asioiden järjestelystä helppoa. Mitä tehdä, jos oma digiloikka on jäänyt ottamatta tai jos läheinen kaipaa apua asioidensa hoitoon?
Lue lisää kokoamistamme vinkeistä, miten läheisen pankkiasiointia voi digiaikana sujuvoittaa, miten asiointiapua voi hakea tai antaa väärin ja minkälainen merkitys edunvalvontavaltuutuksella on asioiden hoidossa.
Lue asiantuntija-artikkeli, Tuomas Hidén » |
|
|
|
Vakuutusasioissa rehellisyys koituu kaikkien eduksi
Epäilyt vakuutusvilpeistä ovat yleistyneet. Usein tapaukset liittyvät autoihin, koti-irtaimistoon tai matkalla sattuneisiin vahinkoihin, joissa vakuutusyhtiön mielestä korvauksen hakija yrittää saada korvausta vilpillisin keinoin. Vilppiepäilyn tausta voi olla kuitenkin myös väärinymmärrys, eivätkä kaikki epäselvät tapaukset ole vilpeiksi epäiltyjä.
Lue asiantuntija-artikkelista lisää FINEn havainnoista, asioiden selvittelystä ja siitä, miten vakuutusvilpit tulevat kalliiksi kaikille vakuutuksenottajille.
Lue asiantuntija-artikkeli, Tuomas Siirala » |
|
|
|
Pankkilautakunta on ratkaissut lähes 20 phishing-tapausta
Valtaosa FINEn Pankkilautakunnan käsittelyyn tänä ja viime vuonna tulleista tapauksista on liittynyt kortti- ja pankkitunnustietojen urkintaan verkossa.
Tämän vuoden aikana on annettu lähes 20 ratkaisusuositusta phishing-tapauksissa, joissa asiakkaat ovat erehtyneet asioimaan pankkien verkkosivuilta näyttävillä huijaussivuilla. Myös Microsoftin nimissä tehdyistä huijauksista on annettu useita ratkaisuja. Ratkaisusuosituksia on annettu sekä asiakkaan että pankin eduksi tapauksesta riippuen.
Lue lisää » |
|
|
|
 |
Talouselama.fi / Tebatti |
Suomi on edelläkävijä neuvonnan ja riidanratkaisun kehittämisessä
FINE on saavuttanut 50 vuoden merkkipaalun asiakkaiden auttamisessa. Kun ihminen kohtaa ongelmia vakuutus-, pankki- tai sijoitusasioissaan, on tärkeää, että hän saa kustannuksitta apua riippumattomalta ja asiantuntevalta taholta.
Asiakkaiden kysymykset ovat pitkälti samoja kuin aikaisemminkin. Valtavasta informaatiotulvasta huolimatta tietoa tarvitaan jopa enemmän kuin ennen. Myös digitalisaatio on selkeästi kasvattanut henkilökohtaisen neuvonnan tarvetta.
Lue lisää Talouselämän Tebatti-artikkelista »
|
|
|
|
FINE-webinaari:
Pinnalla neuvonnassa 2021
Aika: 8.12.2021, kello 13 - 14
Kerromme joulukuun webinaarissamme neuvonnassamme tänä vuonna esiin nousseista teemoista ja asiakkaiden kysymyksistä. Nostamme esiin tapausesimerkkejä niin vakuutuksista, pankkiasioista kuin sijoittamiseen liittyvistä kokonaisuuksista.
Mukana asiantuntijoitamme vakuutus-, pankki- ja sijoitussektoreilta.
Ilmoittaudu webinaariin tästä »
|
|
|
|
|
|