Uutiskirje: FINE buustaa neuvontaansa ja selvitti ikäihmisten pankkipalveluita

Uutiskirje: FINE buustaa neuvontaansa ja selvitti ikäihmisten pankkipalveluita

ke 10. lokakuuta 2018 15.01.49

Neuvonnan buustausta, selvitys ikäihmisten pankkipalveluista, kokemuksia maailmalta, sidosryhmäkysely ja poimintoja ratkaisusuosituksista
 

Lokakuu 2018

Jos luet viestin mieluummin selaimella, klikkaa tästä
 
 
 

 
 
 
 

Ajankohtaista

 
 
 
 

Neuvonnassa buustataan asioiden selvittelyä

Yli 87 % FINEen tulevista yhteydenotoista käsitellään neuvonta-asioina. Neuvonnan tarkoituksena on antaa asiakkaan kysymyksiin vastaus nopeasti ja joustavasti, ilman riitakäsittelyn määrämuotoja.

Neuvonta-asian selvittäminen edellyttää usein asiantuntijamme yhteydenottoa palveluntarjoajaan ja asiaa koskevien tietojen ja asiakirjojen vaihtoa. Tätä tehostaaksemme laadimme vastausohjeen vakuutusyhtiöille ja kehitimme omia prosessejamme tiedon kulussa. 

Lue lisää »

 
 
 
 

Selvitys ikäihmisten pankkipalveluista - kohtaako digipalvelu käyttäjän?

Kysyimme pankeilta, mitä ikäihmisille suunnattuja pankkipalveluita ja niiden käyttöä helpottavia neuvontapalveluita pankit tarjoavat asiakkailleen.

Kyselyn pontimena oli FINEen tulleet asiakasyhteydet sekä tarve tietojen päivitykseen pankkien uusista palveluista ja digineuvonnasta.

Vaikka valtaosalle asiakkaista digipalveluiden käyttö onkin arkipäivää, on se osalle edelleen hankalaa. Muuttuneita palveluita ei osata välttämättä käyttää, eikä niitä aina löydetä. Myös henkilökohtiasuutta kaivataa edelleen. Räätälöidyt ratkaisut ja palvelun henkilökohtaisuus korostuvat erityisesti ikäihmisten kohdalla, mutta toki niistä hyötyvät kaikki asiakkaat. Uudet palvelumuodot ovat tervetulleita vaihtoehtoja, mutta viestintää tarvitaan vielä lisää, jotta asiakkaat myös löytävät palvelut paremmin.

Lue tiedote ja tutustu julkaisuun »

 
 
 
 

Asiakasyhteydenottojen aiheet yhtenäisiä eri puolilla maailmaa

Kansainvälinen INFO 2018 -konferenssi kokosi tuomioistuinten ulkopuolisia, finanssialan riidanratkaisijoita yhteen syyskuussa Dublinissa.

Koolla oli yli 140 toimijaa 40 eri maasta. Konferenssin yhtenä teemana oli ’Hot topics’ eli ajankohtaiset asiakasyhteydenottojen aiheet, jotka nousivat kulttuuri- ja muista maiden välisistä eroista huolimatta esiin yllättävän samoina.

Lue lisää »

 
 
 
 

Vastaa sidosryhmäkyselyymme ja vaikuta toimintamme kehittämiseen

Selvitämme parhaillaan sidosryhmiemme näkemyksiä toiminnastamme ja olemme lähettäneet lyhyen kyselyn yhteistyökumppaneillemme. Vastaamalla voit vaikuttaa toimintamme kehittämiseen.

Jos et ole vielä saanut kyselyä, niin lähetä yhteystietosi: info@fine.fi, saat paluupostissa linkin kyselyyn.

Vastaaminen vie vain muutamia minuutteja! Kyselyyn vastataan anonyymisti, eikä vastaajia ole mahdollista tunnistaa lopullisista tuloksista. Emme kerää emmekä säilytä yhteystietoja kyselyn toteuttamisen yhteydessä.

 
 
 

Poimintoja

 
 
 
 

Tiivistelmiä ratkaisusuosituksista

  • Suojeluohjeen laiminlyönti palovahingossa
  • Suojeluohjevähennyksen ja vahinkoasteen arviointi vuotovahingossa
  • Tiedonantovelvollisuus ja autovakuutuksen markkinointi netissä
  • Velvollisuus näyttää vahinkotapahtuma varkausvahingossa
  • Tienpitäjän vastuu kunnossapidossa
  • Oliko matka keskeytynyt lääketieteellisesti pakottavan syyn vuoksi?

Lue lisää »

 
 


 

Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki  |  www.fine.fi

 

 

Kerro kaverille
uutiskirjeestämme

 
 
 
  Powered by Postiviidakko  
 

Ole ystävällinen ja vastaa seuraaviin väittämiin