Asiakkaansuoja muutoksessa, hyvä vakuutustapa käsikirjana sekä ohjeita vahinkotilanteisiin

Asiakkaansuoja muutoksessa, hyvä vakuutustapa käsikirjana sekä ohjeita vahinkotilanteisiin

to 5. lokakuuta 2017 14.09.14

Mukana uusia oppaita ja tiivistelmiä ratkaisusuosituksista.
 
Lokakuu 2017 Jos luet viestin mieluummin selaimella, klikkaa tästä
 
 
   
 
 
 

Ajankohtaista

 
 
 
 

Asiakkaansuoja muuttuvassa toimintaympäristössä

”Finanssiala on uuden edessä digitalisaation vauhdin kiihtyessä. Asiakkaamme ovat jatkuvien muutosten ja uusien valintojen edessä. Asiakassuojakin muuttuu, mutta tarvitsee jatkossakin objektiivista arviointia ja riippumatonta riidanratkaisua.”

FINEn uusi toimitusjohtaja Elli Reunanen luotaa finanssialan muutoksia ja FINEn tehtäviä digitalisaation pyörteissä. 

Lue lisää »

 
 
 

Esittelyssä

 
 
 
 

Hyvä vakuutustapa ja miten se näkyy ratkaisusuosituksissa

Tutustu uuteen käsikirjaan, joka kokoaa yhteen Vakuutuslautakunnan hyvää vakuutustapaa koskevaa ratkaisukäytäntöä ja vertaa sitä lainsäädännön ja alan tapaohjeiden kehitykseen.

Julkaisu on käsikirjatyyppinen tapauskokoelma ja erinomainen apuväline hyvään vakuutustapaan perehtyvälle. Se nostaa näkyviin myös ratkaisujen taustalla vaikuttaneita eri tekijöitä.

Lue lisää »

 
 
 
 

Miten toimia, kun kotona sattuu isompi vahinko?

Perjantaina 13.10 kiinnitetään jälleen huomiota tapaturmiin ja niiden ehkäisyyn. Suomessa tapaturmia sattuu hurja määrä, yli miljoona joka vuosi.

Päivitimme ohjeet kuluttajille, kun vahinko kotona on jo sattunut. Mitä missäkin vaiheessa on tehtävä, kenen puoleen kääntyä, kuka vastaa mistäkin ja mitä vakuutukset korvaavat.

Lue lisää »

 
 
 
 

Tapaturmavakuutus - esimerkkejä ongelmallisista korvaustilanteista

FINE saa vuosittain noin tuhat yksityistapaturmavakuutukseen liittyvää yhteydenottoa. Toistuvia ongelmia ovat syy-yhteydet, kulumat, rappeumat tai sairaudet, jotka eivät vastoin kuluttajan odotuksia oikeuta korvauksiin.

Päivitetty opas tarjoaa tietoa yksityistapaturmavakuutuksesta, kenelle se myönnetään ja mitä siitä korvataan. Mukana on useita esimerkkejä ongelmallisista korvaustilanteista ja miten niissä on toimittu. 

Lue lisää »

 
 
 

Poimintoja

 
 
 
 

Tiivistelmiä ratkaisusuosituksista

  • Astianpesukoneen liitosjohdon tulppaus rikkoontui – oliko vuotovahinko korvattava vahinko?
  • Jäätymisen aiheuttama putkirikko – kyse vakuutusturvan rajoituksesta?
  • Kosteusvaurio kylpytiloissa – vuotovahinko vai puutteellinen vedeneristys?
  • Peruspankkipalvelut - oliko pankilla peruste irtisanoa asiakkaan tili?
  • Mitä peruspankkipalveluilla tarkoitetaan?
Lue lisää, mistä tapauksissa oli kyse »
 
 

  Porkkalankatu 1, 00180 Helsinki  |  www.fine.fi
 

 

Kerro kaverille
uutiskirjeestämme

 
 
  Tilaa uutiskirje, peruuta tilaus tai vaihda sähköpostiosoitteesi tästä.  
 
 
  Powered by Postiviidakko  
 

Ole ystävällinen ja vastaa seuraaviin väittämiin